Kryteria oceniania
Poprawiony: 10 marca 2012
Kryteria oceny ucznia z wychowania fizycznego
w ZS Oleszyce
Osiągnięcia ocenianego ucznia będą porównywane w zakresie każdego z siedmiu następujących kryteriów oceny:
- Stopień opanowania materiały podstawy programowej.
- Sprawność fizyczną.
- Stopień umiejętności ruchowych.
- Wiedzę ucznia i umiejętność jej wykorzystania w praktycznym działaniu.
- Postępy w usprawnieniu.
- Postawę ucznia i stosunek do wychowania fizycznego
- Uczestnictwo w zajęciach nadobowiązkowych
Warunki uzyskania odpowiedniej oceny:
Celująca 6
- Uczeń spełnia wszystkie wymagania na ocenę bdb. / 5 /
- Aktywnie uczestniczy w życiu sportowym szkoły, bądź też innych formach działalności związanych z wychowaniem fizycznym.
- Zajmuje punktowane miejsca w zawodach ogólnopolskich, wojewódzkich, posiada klasę sportową.
Bardzo dobra 5
- Uczeń całkowicie opanował materiał podstawy programowej.
- Jest bardzo sprawny fizycznie.
- Ćwiczenia wykonuje z właściwą technika, pewnie, w odpowiednim tempie i dokładnie, zna założenia taktyczne i przepisy dyscyplin sportowych zawartych w programie.
- Posiada duże wiadomości w zakresie kultury fizycznej i umiejętnie wykorzystuje je w praktycznym działaniu.
- Systematycznie doskonali swoją sprawność motoryczną i wykazuje du?e postępy w osobistym usprawnieniu.
- Jego postawa społeczna, zaangażowanie i stosunek do wychowania fizycznego nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.
- Bierze aktywny udział w sportowych zajęciach pozalekcyjnych i zawodach sportowych, nie jest to jednak działalność systematyczna.
Dobra 4
- Uczeń w zasadzie opanował materiał podstawy programowej.
- Dysponuje dobrą sprawnością motoryczna.
- Ćwiczenia wykonuje prawidłowo, lecz nie dość dokładnie z małymi błędami technicznymi.
- Posiadane wiadomości potrafi wykorzystać w praktyce przy pomocy nauczyciela.
- Nie potrzebuje większych bodźców do pracy nad osobistym usprawnieniem, wykazuje stałe i dość dobre postępy w tym zakresie.
- Jego postawa społeczna i stosunek do kultury fizycznej nie budzi większych zastrzeżeń.
- Nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych.
Dostateczna 3
- Uczeń opanował materiał podstawy programowej na przeciętnym poziomie ze znacznymi lukami.
- Dysponuje przeciętną sprawnością motoryczną. Ćwiczenia wykonuje niepewnie, w nieodpowiednim tempie i z większymi błędami technicznymi.
- Wykazuje małe postępy w usprawnieniu motorycznym.
- Jego wiadomości z zakresu kultury fizycznej są znaczne luki, a tych które ma nie potrafi wykonać w praktyce.
- Wykazuje małe postępy w usprawnieniu.
- Przejawia pewne braki w zakresie wychowania społecznego, w postawie i stosunku do kultury fizycznej.
Dopuszczająca 2 treści konieczne
- Uczeń opanował podstawy programowej w stopniu dostatecznym i ma poważne luki.
- Jest mało sprany fizycznie.
- Ćwiczenia wykonuje niechętnie i z dużymi błędami technicznymi.
- Posiada małe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, nie potrafi wykonać zadań związanych z oceną.
- Nie jest pilny i wykazuje małe postępy w usprawnieniu.
- Na zajęciach wychowania fizycznego przejawia poważne braki w zakresie wychowania społecznego, ma niechętny stosunek do ćwiczeń.
Niedostateczna 1
- Uczeń jest daleki od stopnia wymagań stawianych przez program podstawy programowej.
- Posiada bardzo małą sprawność motoryczną.
- Wykazuje jedynie najprostsze ćwiczenia i w dodatku z rażącymi błędami.
- Charakteryzuje się niewiedzą w zakresie kultury fizycznej.
- Ma lekceważący stosunek do zajęć i nie wykazuje żadnych postępów w usprawnieniu.
- Na zajęciach wychowania fizycznego wykazuje duże braki w zakresie wychowania fizycznego.
Ustalenia dodatkowe oceniania.